مطلبی درباره بهترین گیم پد ها

دانلود گیم و بازی

محل تبلیغ شما تهران گراف


تبلیغات

<-Text3->

مطلبی درباره بهترین گیم پد ها

ا موضوع: ارشیو بازی کامپیوتر,تریلر,بازی های ایرانی,,

راهنمای خرید گیم پد برای پلتفرم PC (تابستان 95)

"به قلم رضا دمیرچی"

با سلام به یاران همیشگی پردیس گیم. انجام بازی های رایانه ای به روش های مختلفی صورت می گیرد. روش هایی نظیر استفاده از موس و کیبرد و یا ابزار های حرکتی نظیر کینکت، اما یکی از پرطرفدار ترین روش ها در هر پلتفرمی استفاده از گیم پد است. در کنسول ها معمولا گیم پد استاندارد که همراه کنسول عرضه میگردد بیشترین طرفدار را دارد اما در پلتفرم PC کنترلر استاندارد و یک دستی وجود ندارد. به همین جهت اگر برای خرید گیم پد مخصوص PC به بازار مراجعه کنید با دنیایی از کنترلر های رنگارنگ و با قیمت های بسیار متفاوت مواجه خواهید شد. پیش از این ما نکات لازم برای خرید موس و کیبرد را بررسی کردیم و در این مقاله قصد داریم تا به راهنمایی در خرید گیم پد بپردازیم. در ابتدا به نکات لازم برای خرید گیم اشاره خواهیم کرد و سپس به معرفی برخی مدل های مناسب خواهیم پرداخت.

گیم پد ها دارای گستردگی فراوانی چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کیفیت و برند هستند. اما در این بین تعداد محدودی از برند ها هستند که کیفیت قابل قبول و مناسب را به شما ارائه خواهند داد. اغلب گیمر ها به دنبال گیم پد های ارزان قیمت هستند. اما در اغلب موارد گیم پدی تهیه می شود که دارای کیفیت و عمر پایینی است و شما را وادار به هزینه مجدد برای خرید یک گیم پد جدید نماید. از طرفی این گیم پد های ارزان قیمت اغلب سازگاری مناسبی با بازی های مختلف نداشته و در نتیجه ممکن است کنترلر توسط بازی شناسایی نشود و نهایتا مجبور به استفاده از موس و کیبرد شوید. برای جلوگیری از این اتفاقات بهتر است بجای عجله در خرید و یا هزینه های مجدد از همان ابتدا با تهیه بودجه مناسب اقدام به خرید کنید تا یک گیم پد مناسب و با عمر مفید بالا داشته باشد.

از نکات حائز اهمیت برای خرید یک گیم پد مناسب توجه به کیفیت ساختِ کابل و اتصالات مربوط به آن است. اغلب خرابی های به وجود آمده برای گیم پد ها قطعی و یا پارگی در کابل آن ها است. کابل نازک و همچنین روکش های ضعیف و بی کیفیت در اغلب اوقات پارگی سیم را به دنبال خواهد داشت. در گیم پد های بی سیم نیز توجه به میزان بُرد و نحوه تامین انرژی مورد نیازگیم پد مهم است. برد کمتر از 5 متر در گیم پد های بی سیم یک برد نا مناسب تلقی می شود. نحوه تأمین انرژی این گیم پد ها نیز به طور معمول از باتری های قلمی است.

پس از اطمینان از کیفیت ساخت گیم پد باید میزان راحتی آن در دست را مورد بررسی قرار داد. گیم پد مناسب نیز همانند موس باید دارای طراحی ارگونومیک باشد تا راحتی قرار گرفتن در دستِ شما را ضمانت کند. البته در اغلب موارد این مسئله رعایت شده و کمتر گیم پدی مشاهده می شود که دارای طراحی نامناسب باشد. ولی در هنگام خرید حتما گیم پد را در دست خود گرفته تا از راحتی با آن اطمینان حاصل نمایید.

نکته مهم دیگر در انتخاب گیم پد مناسب، میزان سازگاری آن با بازی های مختلف است. گیم پد های مایکروسافت که برای کنسول های Xbox One و Xbox 360 طراحی شده اند کامل ترین سازگاری با بازی های متفاوت و همچنین ویندوز را دارا هستند. علاوه بر آن ها، گیم پد های ساخت برند های معتبر و معروف نظیر Logitech و Razer را می توان جزو سازگار ترین های گیم پد ها با بازی های مختلف دانست. به همین جهت سعی کنید برای خرید گیم پد از برند های معتبر استفاده نمایید تا مشکلی برای شناسایی گیم پد توسط بازی پیش نیاید.

نکات ذکر شده در بالا جزو مهم ترین نکات برای خرید یک گیم پد مناسب است. حال به معرفی چند نمونه گیم پد مناسب در رده بندی قیمتی مختلف می پردازیم.

Logitech F310 Gamepad با قیمت حدودی 90.000 تومان

این گیم پد ساخت لاجیتیک جزو ارزان ترین مدل های این برند می باشد که دارای کیفیت ساخت مناسبی است. طراحی این کنترلر را می توان ترکیبی از کنترلر های PS و Xbox دانست. این گیم پد بسیار راحت است و ارگونومیک بودن طراحی آن باعث خواهد شد در استفاده طولانی مدت از کنترلر احساس خستگی نداشته باشید. از سوی دیگر سازگاری گسترده این دسته با بازی ها و شبکه استیم باعث خواهد شد تا در شناسایی کنترلر به بازی های مختلف دچار مشکل نشوید، و در کمال آرامش به بازی خود بپردازید. نوع کابل به کار رفته در این گیم پد از کیفیت مناسبی برخوردار می باشد و به سادگی دچار قطعی یا پارگی نمی شود. طول کابل این گیم پد نیز 1.8 متر است که برد نه چندان بالا ولی کافی را در اختیار شما قرار می دهد. تنها عیبی که می توان به این گیم پد گرفت نبود لرزاننده در آن است. در مجموع اگر به دنبال یک گیم پد مناسب با قیمت پایین هستید F310 شما را ناامید نخواهد کرد. F310 ارزان قیمت ترین گیم پدی است که تمام دکمه ها و دستورات لازم برای بازی را روی PC ارائه می دهد.

Microsoft Xbox 360 Controller با قیمت حدودی 160.000 تومان

همانطور که پیش از این گفته شد کنترلر های کنسول های مایکروسافت را می توان کامل ترین و استاندارد ترین گیم پد های PC دانست. این گیم پد ها علاوه بر طراحی ارگونومیک و خوش دست بودن، دارای کیفیت ساخت بسیار خوبی می باشد. با توجه به اینکه این کنترلر ها ساخته ی شرکت مایکروسافت هستند به همین جهت با پلتفرم ویندوز و بازی های آن سازگاری کامل دارند. هر چند کنسول Xbox 360 را دیگر باید جزو کنسول های منسوخ شده دانست اما گیم پد آن هم چنان یک گیم پد عالی و مناسب جهت انجام بازی ها روی پلتفرم PC است. این کنترلر از نوع بی سیم بوده و از 2 باتری قلمی تغذیه می کند. میزان برد آن نیز 10 متر بوده که آزادی مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.


DualShock 4 با قیمت حدودی 175.000 تومان

کمپانی سونی در ابتدای معرفی کنسول PS4 قول قابلیت استفاده از کنترلر DualShock 4 را برای پلتفرم PC داد. البته در ابتدای امر این قابلیت وجود نداشت اما با ارائه یک نرم افزار جانبی به نام DS4Windows این امر امکان پذیر شد. طراحی زیبا و ارگونومیک این کنترلر باعث شده تا بتوان آن را جزو بهترین کنترلر های بازار دانست. کیفیت بالای ساخت و جنس مرغوبِ کابل باعث می شود تا به دوام و مقاومت بالایی داشته باشد. سونی در این گیم پد از یک تاچ پد و یک اسپیکر کوچک استفاده کرده که باعث ایجاد یک تفاوت اساسی بین گیم پد های هم رده خود شده است و علاوه بر این ظاهر زیبایی نیز به ان بخشیده است. این کنترلر با استفاده از درایور کنترلر Xbox و برنامه DS4Windows به سیستم شما متصل می شود و همین امر باعث شده تا با تمام بازی ها سازگاری داشته باشد و مشکلی از بابت شناسایی کنترلر توسط بازی وجود نداشته باشد. اگر به دنبال یک گیم پد با امکانات مناسب و قیمت پایین هستید DS4 شرکت سونی یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

Microsoft Xbox One Controller با قیمت حدودی 260.000 تومان (با دانگل) و 210.000 تومان (با کابل)

یکی از بهترین و کامل ترین گیم پد های این مقاله را می توان کنترلر کنسول Xbox One دانست. این کنترلر به نوعی نسخه بهبود یافته کنترلر Xbox360 است که از طراحی ارگونومیک تر و مدرن تر بهره می برد. این کنترلر نیز از طریق اتصال بی سیم به دستگاه متصل شده و به وسیله 2 باتری قلمی تغذیه می شود. در حالت بی سیم برد کنترلر 10 متر خواهد بود که آزادی مناسبی برای گیمر فراهم می نماید. اما در کنار این حالت می توانید با اتصال کابل به طور مستقیم و بدون باتری نیز از کنترلر استفاده نمایید. سازگاری کامل با پلتفرم ویندوز و مخصوصا ویندوز 10 از ویژگی های مهم این کنترلر است. این کنترلر در 2 مدل متفاوت در بازار یافت می شود. مدل گران تر و کامل تر آن همراه با دانگل بی سیم است و شما می توانید کنترلر را به صورت بی سیم به سیستم خود متصل و استفاده کنید. اما مدل ارزانتر این کنترلر بدون دانگل بوده و فقط یک کابل اتصال همراه آن است، در این حالت کنترلر فقط از طریق کابل به سیستم متصل می شود.

.

Steam Controller با قیمت حدودی 280.000 تومان

شرکت والو با انتشار کنترلر مخصوص خود توانست تحولی در حوزه کنترلر ها ایجاد کند. طراحی ارگونومیک و زیبای این گیم پد باعث جلوگیری از خستگی در استفاده طولانی مدت از آن می شود. به کار بُردنِ مواد با کیفیت، طول عمر بالایی برای گیم پد به ارمغان می آورد. اما چیزی که باعث ایجاد تفاوت اساسی بین این کنترلر با سایر کنترلر ها می شود وجود پد های لمسی در آن است. هدف والو از قرار دادن چنین پد هایی ایجاد احساس استفاده از موس است. بدین ترتیب از این کنترلر می توانید علاوه بر بازی های معمول، در بازی های استراتژیک نیز استفاده نمایید. این کنترلر نیز با توجه به سازنده ی آن سازگاری کامل با پلتفرم استیم و تمام بازی های موجود در آن را دارد و جای هیچ نگرانی برای شما باقی نخواهد گذاشت. اگر به دنبال یک کنترلر به تمام معنا برای پلتفرم PC و استیم هستید بی شک Steam Controller یک انتخاب بی نقص خواهد بود.

Razer Sabertooth Elite Gaming GamePad با قیمت حدودی 340.000 تومان

کمپانی ریزر یکی از محبوب ترین کمپانی های سازنده لوازم لوکس گیمینگ بین کاربران است. گیم پد مدل Saberthooth در واقع یک مدل گیم پد مشترک بین PC و Xbox 360 است. در طراحی این دسته از طرح ارگونومیک و اصلی کنترلر Xbox 360 کمک گرفته شده است اما در کنار آن ویژگی های لوکس ریزر نظیر نمایشگر OLED و بدنه لاستیکی ضد لغزش و همچنین 6 کلید اضافی قابل برنامه ریزی تعبیه شده است. نا گفته نماند که این گیم پد نیز با تمامی بازی ها سازگاری داشته و شما می توانید از آن با خیالی آسوده استفاده نمایید. کابل این گیم پد به صورت پیچی به کنترلر متصل می گردد و همین امر باعث استحکام بیشتر محل اتصال کابل می گردد. طول کابل این دسته 3 متر بوده که باعث آزادی بیشتر در تعیین فاصله شما با دستگاه می شود. از دیگر ویژگی های لوکس این گیم پد محفظه پرتابل مخصوص کنترلر است که در صورت نیاز به حمل می توانید با خیال آسوده و بدون هیچ خطری آن را جا به جا نمایید.

Razer WildCat Elite Gamepad for PC & Xbox One با قیمت حدودی 590.000 تومان

اگر به دنبال یک دسته حرفه ای تمام عیار هستید مدل WildCat کمپانی ریزر به هیچ وجه شما را نا امید نخواهد کرد. این دسته با الهام از کنترلر Xbox One طراحی شده ولی به صورت ارگونمیک تر و لوکس تر. استفاده از مواد با کیفیت بالا و همچنین استفاده از لاستیک های ضد لغزش باعث شده تا به هیچ عنوان در استفاده طولانی مدت دچار خستگی نشوید. این کنترلر از 4 دکمه بیشتر نسبت به کنترلر Xbox One بهره می برد و تمامی دکمه های آن قابلیت برنامه ریزی و شخصی سازی را دارند. استفاده از کابل 3 متری با کیفیت بالا باعث می شود در کنار آزادی مناسب، جهت تعیین فاصله نگران قطعی و پارگی کابل نباشید. همچنین شما می توانید با استفاده از جک 3.5 میلیمتری موجود بر روی گیم پد هدفون خود را به آن متصل کرده و استفاده کنید. این گیم پد نیز مانند مدل Sabertooth دارای محفظه پرتابل مخصوص دسته است. شاید تنها ایراد وارده بر این گیم پد عدم استفاده بی سیم آن دانست. به هر حال این گیم پد را می توان جزو حرفه ای ترین گیم پد های سازگار با تمام بازی ها دانست که بیشتر افرادی را که در مسابقات جهانی شرکت می کنند هدف قرار داده است.



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 801

تاریخ انتشار: چهار شنبه 20 مرداد 1395 ساعت: 19:25

برچسب ها : ,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((دانلود گیم و بازی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف